Sunday, March 6, 2011

Ajuloendus 2011 Soomaal

Käisin ülikooliga Soomaa rahvuspargis ajuloendusel. Meile anti räätsad, oranžid vestid ning rivistati teatud vahemaadega metsa äärde rivvi. Osad inimesed viidi metsa äärde valvesse erinevatesse punktidesse, kelle ülesandeks oli metsast välja jooksnud loomad kokku lugeda.
Ma käisin esimesel päeval metsas 2 korda ja teisel päeval ainult 1 kord. Esimesel päeval võttis teine "aju" ehk metsas käik täiega läbi, sest sulalumi hakkas hästi räätsade külge kinni ning muutis need üsna raskeks. Metsade vahel olid sihid koos kraavidega ning kraave oli vahepeal päris raske ületada, sest räätsadega on järsust kaldast raske üles saada. Sellel teisel "ajul" oli näha peamiselt põdrajälgi, kuselaike ja pabulahunnikuid. Selle järgi vaadates oli seal palju põtru käinud ja lootsin täiega mõnda ka ise näha, aga kahjuks ei näinud.
Esimese päeva kolmandal "ajul" olin vahis. Meist oli karu 30 m kaugusel ja me ei näinud seda!!! Me olime rohkem ametis jälgede uurimisega, kui enda ette vaatamise ja loomade otsimisega. Kahju on sellest, et hea pilt jäi tegemata, aga sellest hoolimata sain pildi karu käpajäljest, mis oli üsna suur. Mehed käisid mööda karu jälgi ka koobast kontrollimas, kus ta äsja maganud oli ning õnneks oli tegu üksiku isakaruga. Alguses kardsime, et äkki ajasime emakaru ülesse ning pojad on mahajäetult koopas, aga seekord läks hästi. Pole ka ime, et ta üles ärkas, sest me tegime seal päris korralikult lärmi ja pidimegi tegema, et loomi metsast välja saada. Terve mets oli lärmi täis ja mul oli loomadest kahju. Mõtlesin, et võiks joonistada karikatuuri, kus mets on lärmavaid loodusteaduste tudengeid täis ning metsloomad passivad kuskil põõsa taga ja oigavad, et jälle need idioodid tulid siia karjuma ja meid loendama. :D
Teisel päeval pidime metsas vaikselt käima ja lärmata ei tohtinud nii nagu eelmisel päeval, sest kuskil pidi Berta magama. Mul oli peas esimene küsimus: "Who the f*ck is Berta?" :D Tuli välja, et Berta on metssiga. Metsas nägin värskeid hundijälgi, mis tekitasid kõheda tunde. Mees, kes kõndis minuga paralleelselt u. 60 m. eemal nägi karja. Kahju, et mina jälle ei näinud. Hetkel hakkasin mõtlema, et äkki oleksin veel jõudnud näha, kui oleksin endast paremale, nende liikumissuunda vaadanud, aga jälle olin nii loll ja pühendasin ennast jälgede uurimisele...Ma polnud varem ju hundi jälgesid näinud ja tundusid huvitavad.. Äkki ongi parem, et ma neid ei näinud, oleks äkki shoki saanud ja hirmust liikumisvõime kaotanud vms :D
Igastahes...umbes 9 pealine kari oli. Üks hunt olevat neist hästi ilus olnud, selline heledama pikema karvaga, joostes olevat karvad lehvinud. Teda oleks küll näha tahtnud.
Kokku loendati nende kolme päeva jooksul 7 põtra, 9 hunti, 1 karu ja 1 ilves. Ma ei näinud neist kedagi :( :/

Suured tänud Zuurikule, kes pilti töötles ja tõi jälje paremini välja. :)

No comments:

Post a Comment